Monday, June 6, 2011

Sambal Kerang Najwa & Aku Bukan Rabiatul Adawiyah by Norhayati Berahim & Kusyi Hirdan


SOLD TO Nur Zuriaty

 Tajuk : Sambal Kerang Najwa & Aku Bukan Rabiatul Adawiyah 
Pengarang : Norhayati Berahim & Kusyi Hirdan
Penerbit : NB Kara
Muka Surat : 390
Harga:  RM 20 (including postage)

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

SAMBAL KERANG NAJWA
Mesti seronok melihat kerang yang banyak. Toleh kiri kerang, toleh kanan kerang. Wah..mesti tidur pun atas kerang dan makan kerang sambil berbaring. Najwa memasang senyum!
“Najwa jom kita pergi rumah Seng! Kita pilih kerang dan bakar. Cicah dengan kicap dan air asam. Mesti sedapkan?”
Firdaus sudah menelan liur. Padanlah mereka berdua! Suka sangat makan kerang! Mawar suka juga makan kerang tetapi tidaklah keterlaluan. Kalau ada dia makanlah, tapi tidakalah sampai menelan liur macam Firdaus.
“Kau orang berdua nikan! Teruk sungguh. Esok-esok kalau kau orang berkahwin. Aku dengan Seng buatkan kau pelamin dari kerang!”
“Aku tuntut janji kau!”


AKU BUKAN RABAITUL ADAWIYAH
“Ingat, Mazwin. Awak selalu kata, nak jadi seperti Rabiatul Adawiyah. Hah, sekaranglah masanya. Rabiah insan yang mudah memaafkan… Jadilah seperti itu, Mazwin.”
Mazwin menggeleng-geleng. Dia tidak boleh melupakan kelukaan di hatinya kerana dipaksa melupakan Badrul selepas 10 bulan lelaki itu pergi menghadap Ilahi.
Oh, dia tidak boleh menjadi seperti Rabiatul Adawiyah. Dia gagal.

✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

No comments:

Post a Comment