Monday, November 22, 2010

Gelora Asmara by Haryani Kamilan

SOLD TO Nur Azizulfariza 


Tajuk : Gelora Asmara

Pengarang : Haryani Kamilan

Penerbit : Buku Prima
Mukasurat : 528 Halaman

Harga: RM14 (including postage)
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Tengku Ryan, si mata keranjang. Juga digelar playboy profesional. Dengan rupanya yang kacak dan peninggalan pusaka yang banyak sudah cukup membuatkan dia digilai ramai wanita. Linda anak hartawan dan Nora gadis GRO adalah antara mangsa mainan perasaannya.


Sikap Ryan yang selalu leka dengan nikmat duniawi itu juga membuatkan Engku Zubedah dan Lokman cuba mengambil kesempatan untuk merampas segala hartanya. Dengki dan dendam telah lama bersarang dalam diri dua beranak itu.


Namun di suatu ketika, Ryan telah bertemu dengan Jelita, gadis ayu yang tidak mempercayai perkahwinan. Jelita telah menutup pintu hatinya untuk menerima mana-mana lelaki yang hadir dalam hidupnya. Bagi Jelita, lelaki hanya untuk menyakiti. Pengalaman ibunya, Puan Eliza, sedikit sebanyak mempengaruhi rasa hatinya. Kegagalan perkahwinan ibunya dulu telah menjadi punca Jelita meminggirkan soal rumah tangga.

Ryan berasa tercabar bila cintanya ditolak Jelita. Dia mencuba sedaya upaya mungkin untuk memikat Jelita untuk menjadi suri hidupnya...
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿


No comments:

Post a Comment